sjaal breipatroon met polswarmers
Breipatroon: Sjaal Lumeo
Afmetingen: Breedte: 150 cm, Lengte: 78 cm
Materiaal: DROPS Vienna van Garnstudio, 100 gr nr. 14, mosterdgroen. Breinaald 15 mm, of de maat die nodig is voor de juiste steekverhouding voor de sjaal.
——————————————
Breipatroon: Polswarmers
Afmetingen: Lengte: 18 cm, omtrek: 19 cm
Materiaal: DROPS Vienna van Garnstudio, 50 gr nr. 58, limoen.

Breinaald 6 mm, of de maat die nodig is voor de juiste steekverhouding voor de polswarmers.

Breipatroon Sjaal:

Steekverhouding:
5 steken x 10 naalden met breinaald 15 mm in ribbelsteek = 10 x 10 centimeter. Gebruik indien nodig dikkere of dunnere naalden. Ribbelsteek (heen en weer): Alle naalden recht breien.
Info voor meerderen: 1 steek meerderen naast de kantsteek door het dwarsdraadje van de vorige naald op te nemen en dit verdraaid te breien.

Stappen:
1: Zet losjes 3 steken op.
2: Brei 2 naalden met de ribbelsteek.
3: Ga verder in de ribbelsteek en meerder tegelijkertijd 1 steek aan weerskanten in elke 2e naald (Lees info voor meerderen hierboven).
4: Brei zo door tot er 77 steken op de breinaald staan. Dit is zo rond de 150 cm breed.
5: Brei de volgende naald als volgt: *1 steek recht, 1 omslag* (herhaal van *-* tot 153 steken op de naald)
6: Kant alle steken af in de volgende naald.

Breipatroon Polswarmers:

Steekverhouding:
14 steken x 24 naalden met breinaald 6 mm in ribbelsteek = 10 x 10 centimeter.
Ribbelsteek (heen en weer): Alle naalden recht breien.

Stappen:
1: Brei met breinaald 6 mm losjes 25 steken op.
2: Brei alle naalden in ribbelsteek.
3: Kant bij een hoogte van 19 cm. de steken los af.
4: Sluiten de naden in de laatste steek, zodat de naad niet te dik wordt.

Herhaal stap 1 t/m 4 om nog een 2e polswarmer te breien.

korting wol garens aanbieding breiwebshop.nl